• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Divide - Ny kontokredit

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 504
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Precis - allt i synliga lån. Du svarar ju själv på det jag försöker komma fram till. Nämligen att dessa osynliga lån knappast är problematiken bakom överbelåningen utan just det du ovan skriver. Inte att man har 5000 på ferratum som inte syns i något register.

Båda och är ett problem. Ett lån på 5k är ett inte problemet är när du tagit 30 av dem :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 051
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Fast då kan du betala dom - om du inte kan det så får du ju anmärkning - får du det så får du inga snabblån.
Varför ska alla smålån då rapportera in till UC? Jag tror inte det hade minskad överskuldsättning. Tvärtom. Folk hade vänt sig till brottslighet och privata lånehajar..
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 504
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Fast då kan du betala dom - om du inte kan det så får du ju anmärkning - får du det så får du inga snabblån.
Varför ska alla smålån då rapportera in till UC? Jag tror inte det hade minskad överskuldsättning. Tvärtom. Folk hade vänt sig till brottslighet och privata lånehajar..

Finns väl en risk för det. Hade aldrig lånat av kriminella då får mina skulder hellre åka till KF. Att låna av kriminella är en till spärr, samt att du ändå behöver känna någon. Inte direkt lika lätt att få tag på dem som att söka sms lån och klicka hem ett med bank id någon timme senare har du 20k på kontot
 

kex

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 December 2016
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
51
Poäng
147
jag undrar en sak, tar dom nya kunder nu som har en bra biosnod betyg eller är det fortfarande bara för dom som är premlinära?
 
V

Vart jobbar du?

Gäst
Poäng: 0
Ja, det visste man ju :) Klart en ny aktör inte kan låna ut stora krediter med creditsafe haha, det kunde vi räknat ut direkt. Ni som är missnöjda kan glömma getdivide, det är ett lån för människor som redan har pengar. Mitt råd till er som har behov att snabba cash: betala tillbaka getdivide-krediten och ta ett lån där det är okey med flertalet förfrågningar typ credway. Räntan har mindre betydelse 2% eller 30% bara man får låna.

Haha kan vara det dumaste ja läst i denna tråden hittils I vilket avsnitt av lyxfällan kan man se dig?
 

JesseTopp

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
31 Juli 2013
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
10
Poäng
42
Nu står det "preliminäransökan" istället för "intresseanmälan" :(
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 437
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Nu kanske man inte ska läsa in för mycket i det men låter mer positivt än intresseanmälan!
NU har det kommit en ny bilaga som visar vilken effektiv ränta som man har på varje uttag man gjort. Och räntan är högre än vad de lovade från början. Ok ränta men de håller inte alls vad de lovade från början
 
R

RäknaRänta

Gäst
Poäng: 0
NU har det kommit en ny bilaga som visar vilken effektiv ränta som man har på varje uttag man gjort. Och räntan är högre än vad de lovade från början. Ok ränta men de håller inte alls vad de lovade från början

Tog lån på 2% ränta i mitt fall så står det att en effektiv ränta blir 3,02%? Är det för att man räknar med en avgifter för mitt uttag 1%??? Lånet är på 2 år så då trodde jag att räntan för allt blir 2,5% alltså effektiv hur ska man räkna? Fortfarande väldigt låg men blir det så?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 051
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Har dom bytt namn också? GetDivide har blivit Divide.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp